Prowadzenie księgowości jest niezwykle ważną częścią prowadzenia własnego przedsiębiorstwa. To dzięki niej możliwe jest przetwarzanie, gromadzenie, przechowywanie oraz udostępnianie różnego rodzaju danych, związanych ze zmianą wielkości majątku firmy. Dobrze prowadzona księgowość będzie także cennym źródłem o strukturze przedsiębiorstwa, jego zdolnościach płatniczych czy źródłach finansowania.

Zakładając swoją działalność, stajemy zatem przed dylematem, czy zlecić ją zewnętrznej firmie czy prowadzić samemu? Rozwiejemy twoje wątpliwości, a także pokażemy, jakie usługi obejmuje kompleksowa księgowość dla firm.

Dlaczego warto zlecić księgowość?

Zlecając księgowość renomowanemu biurowi księgowemu eliminujemy ryzyko błędu oraz zyskujemy gwarancję prawidłowego prowadzenia całej dokumentacji. Nie musimy znać się sami na finansach ani księgowości; pracownicy biura rachunkowego doradzą najbardziej korzystne rozwiązania, optymalizując koszty i tym samym przyczyniając się do mniejszych zobowiązań wobec fiskusa.

W tym czasie będziemy mogli skoncentrować się wyłącznie na prowadzeniu firmy oraz działaniach marketingowych.

Co obejmuje kompleksowa księgowość dla firm?

Szukając biura rachunkowego dla naszej firmy, skupmy się zatem na znalezieniu profesjonalnego podmiotu, który zajmie się księgowością naszej firmy w sposób kompleksowy.

Do obowiązków takiej firmy należeć będzie wówczas:

  • doradzanie w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej
  • wyjaśnienie oraz procedowanie spraw księgowych i podatkowych
  • prowadzenie rejestru zakupów, sprzedaży VAT, ksiąg handlowych oraz ksiąg przychodów i rozchodów
  • prowadzenie ewidencji środków trwałych
  • sporządzanie wszelkiego rodzaju sprawozdań finansowych
  • reprezentowanie klientów przed US i ZUS w różnego rodzaju sprawach

To właśnie pracownicy biura rachunkowego udzielą nam kompleksowego wsparcia, doradzą podczas realizacji transakcji gospodarczych, a także przygotują rozliczenia podatkowe. Dzięki usługom biura nie będziemy musieli martwić się rozliczaniem umów z pracownikami czy sporządzaniem listy płac.